APC USB Battery Extender

Z Geocachingshopu jsem si objednal tuto skvělou věcičku za perfektních 129 Kč. Jedná se o nouzovou nabíječku (zdroj 5V) pro USB zařízení. A jelikož se můj XDA Orbit napájí právě z USB portu, je to pro mě ideální řešení na delší cesty! Do pouzdra vložíte čtyři AAA baterie (třeba z čelovky), sepnete vypínač a je to.

Letmým pohledem dovnitř jsem nezjistil žádnou elektroniku, patrně se nachází v konektoru. Pokud tam ovšem vůbec nějaká je - nicméně naměřil jsem přesných 5V s různě nabitými bateriemi. V kablíku, který ke konektoru vede, vidím asi jedinou slabinu zařízení - je příliš tenký a tak trochu se bojím, že se někdy utrhne.

Pouzdro má na zadní straně sponu pro upevnění - například na opasek.

Rozhodně je to výborný pomocník, obzvlášť za tu cenu! Že je APC značka kvalitních záložních zdrojů a silových periferií není snad ani třeba zmiňovat…

 

Zkušenosti po roce používání (20.11.2008):

Zařízení je stále v provozu s jednou úpravou: tenký vodič s konektorem jsem nahradil kablíkem s miniUSB konektorem napojeným přímo do krabičky (viz obrázek dole). Zamezí se tak utržení a zapomínání USB kabelu, což se mi pravidelně stávalo. Mimochodem - jediná součástka uvnitř je polovodičová dioda zapojená v propustném směru.