Fotobatoh vlastní výroby

Ke svému nedávno pořízenému digitálnímu fotoaparátu / ultrazoomu jsem hledal vhodný obal na přenášení. Z nabídky fotobatohů a fotobrašen na trhu jsem si nevybral především vzhledem k jejich (podle mě) neúměrně vysoké ceně. Vzpomněl jsem si na článek, ve kterém autor popisuje výrobu vlastního fotobatohu. Rozhodl jsem se tedy, že si podle něj vyrobím ochranné pouzdro do ledvinky Trek Sport Oscar.

 

Základem je tvrzený molitan, který naleznete především v obalech elektroniky nebo PC komponentů. Tento materiál je velmi tvárný obyčejným nožem a s pomocí lepidla Chemopren lze vymodelovat téměř libovolný tvar. Výchozím polotovarem byly čtyři kusy vzhledu písmene "L":

Tyto díly jsem slepil do útvaru, který nejlépe obepíná fotoaparát:

Poté jsem vzniklou sestavu v jenom rohu úhlopříčně rozřízl, abych na ni mohl navléci předem připravený potah (nohavici) z oranžové látky. Díky látce vypadá výsledek nejen lépe, ale zároveň se foťák při manipulaci v pouzdře nezadrhává o přilnavé stěny.

Konce látky je třeba vhodně upravit, aby se netřepila. Lze to provést jak zapošitím, tak i Chemoprenem - jen je třeba nanést dvě vrstvy, neboť tu první látka nasaje a spoj by nedržel.

Dále jsem si připravil dno. To je provedeno z plochého dílce tvrzeného molitanu opět potaženého látkou. Stěny a dno slepíme dohromady a výsledek pak vypadá takto:

Vzniklý obal je možné buď napevno spojit s batohem či taškou nebo jej nechat volně na přenášení mezi brašnami. Osobně jsem volil druhou možnost. Při návrhu je možné promyslet i detaily jako například místa pro paměťové karty, kabeláž, baterie nebo nabíječku. Lze tak svépomocí vytvořit opravdu důmyslný systém na míru pro bezpečné uložení fotoaparátu, který je i levný. Mě vyšlo pouzdro celkem na stovku (za látku).