Acer n311

Tohle zařízení byla láska na první pohled! Zrovna jsem prodal MDA Compact a rozmýšlel se, co pořídím. Ptáte se proč musím pořád nějaké kapesní zařízení? Zaprvé jsem hlava děravá a co nemám zapsáno, zapomínám. Za druhé jsou mými neocenitelnými pomocníky na cestách zakoupené programy IDOS a SmartMaps. No a za třetí - geocaching! :o)

Na trhu s komunikátory se to teprve začalo hýbat a tak jsem se rozhodl pro návrat ke kombinaci PDA + mobil. Satelitní navigace byla na počátku integrování a já už měl stejně koupenou bluetooth GPSku. Acer kromě úžasného vzhledu nabízel i zajímavé parametry:

 

  • procesor Samsung S3C2440 taktovaný na 400MHz
  • 128 MB FlashROM a 64 MB SDRAM
  • TFT display 3,7″ s rozlišením 640 x 480 px
  • bluetooth
  • WiFi
  • SDIO slot
  • 3,5 mm audio jack
  • USB host
  • Windows Mobile 5

 

Není však všechno zlato, co se třpytí. Z mé zaslepenosti mě brzy začaly vyvádět dvě věci, ze kterých jsem občas chytal záchvaty šílenosti: občasné rozkalibrování dotykové vrstvy a náhodné vytuhávání ve vypnutém stavu s následným vybitím baterie. S prvním uvedeným nějak souviselo tlačítko HOLD (vypnutí displaye a zablokování tlačítek proti nechtěnému stisku) a lokalizace od Sunnysoftu. Vše se zlepšilo po instalování nejnovějšího firmware a instalování pouze ověřených aplikací (nejnovějších verzí). Pak už se dalo toto PDA používat bez problému. Uvítal bych ještě gumové podložky - bez nich přístroj na stole klouzal a začaly se objevovat škrábance. Zhotovil jsem si je nakonec sám a dost to pomohlo.

Abych jen nekritizoval, musím uvést na vyvážení (ne moc obvyklé) vlastnosti tohoto Acera - USB host (využil jsem nesčetněkrát na spojení s digitálním foťákem) a 3,5 mm audio konektor jack (standard pro sluchátka - většinou jsem se setkal s 2,5 mm jackem nebo jinými paskvily).

Acer n311 je krásné PDA, které jen trochu brzy opustilo brány továrny a potřebovalo trochu doladit.