DECATHLON Hydrovak

Dlouhá léta jsem byl spokojen s originálním hydrovakem Camelbak v kombinaci s krytkou náústku Bite Valve Cover.

Bohužel jsem při nákupu (před více jak 14ti lety) dostatečně neuvážil kapacitu vaku a zvolil pouhých 1,5 litru, což (jak jsem později zjistil) vystačí tak tak pro jednu osobu. Ono totiž - když máte hadičku na rameni, nutí vás to pocucávat častěji, než kdybyste se zastavovali pro vyndání PETky z batohu (a to se vám dělat nechce, takže to odkládáte). Čili zavodnění jste dobře, ale spotřeba je pak větší.

Slýchal jsem dobré recenze na hydrovak z Decathlonu a tak jsem jej zakoupil k testu - ne moc přesvědčený, že nahradí stávající Camelbak. Zvolil jsem třílitrovou verzi, největší - nejen pro sebe, ale i pro zbytek rodiny (děti z toho taky rády pijí).

   

Musím uznat, že hydrovak mě velmi mile překvapil a to z těchto hledisek:

  • bezkonkurenční cena (do 300,-)
  • náústek v úhlu 45° se zámkem (zabraňuje úniku tekutin)
  • velké plnící hrdlo pro snadné napouštění, čištění a sušení
  • zajímavý, ale plně funkční systém uzavírání hrdla
  • neovlivňuje chuť vody
   
 
Jako drobnou nevýhodu bych uvedl nedostupnou krytku náústku. Ale když si na znečištění dáte pozor, jde to oželet.
 
Letos jsem doplnil hydrovak izotermickým potahem BTWIN (ze stejného obchodu), který slouží k izolaci hadičky před horkem a mrazem. V praxi se jedná o (syntetický) kaučukový návlek opatřený zipem po celé délce, do kterého se vloží hadička. Obsah hadičky je tak chráněn před vlivy počasí. V létě je možné návlek namočit a následný odpar vody hadičku ještě ochladí:
 
Hydrovak z Decathlonu tak po zásluze zcela nahradil můj stávající Camelbak a je to jeden z mála výrobků, kde za nízkou cenu dostanete výborný produkt. Doporučuji.