Fujifilm FinePix S1000fd

Na úvod této recenze musím uvést, že jsem pouze příležitostný amatérský fotograf, který rozumí základním pojmům a nastavením. Je velmi pravděpodobné, že v rukou profesionála by vznikly lepší fotky a odborně by tento přístroj zhodnotil. Já se zaměřím pouze na obecný dojem.

 

Svůj první digitální fotoaparát jsem vybíral poměrně dlouho. Nešlo mi ani tak o kompaktní rozměry, jako o kvalitní výsledky. Záleželo mi též na co největším zoomu. Cenovou hranicí pro mě byla částka 4.000Kč, kterou jsem tímto přístrojem překročil jen o pár korun.

První dojem, který jsem z fotoaparátu měl, že je ve skutečnosti menší, než na obrázcích vypadá. Budí dojem mnohem dražších zrcadlovek a přitom je velmi přenosný. Do kapsy jej však nedáte a proto jsem si vyrobil vlastní fotobatoh. S1000fd dobře padne do ruky, v příbalu je i popruh na krk, takže můžete mít ruce na "lovu" volné. Hmotnost je přijatelná, podíl na ní mají hlavně 4 AA články. V krabici dále mimo CD se softwarem naleznete také USB kabel pro připojení k PC a AV kabel sloužící promítání například na televizi.

 

Parametry tohoto fotoaparátu jsem velmi podrobně popsal v sekci "Vybavení". Naleznete tu i video s vybalováním z krabice a ukázku maximálního přiblížení.

 

Jak přístroj fotí se můžete přesvědčit vlevo. Mě se s ním zachází dobře, je citlivý a dostatečně rychlý. Rád bych však uvedl pár nectností, které má:
 

  • není Mass Storage - do Windows se hlásí jako TWAIN neboli PTP (Picture Transfer Protocol) s odpovídající nepohodlnou obsluhou 
     
  • nefunkční panorama - přestože umí sám skládat fotografie do panorama, moc se mu to nedaří a je lepší obrázky dodatečně poskládat v PC 
     
  • chybějící stabilizace - nemá optickou ani čipovou stabilizaci (pouze úpravu ISO), tedy bez stativu se při maximálním zoomu, makru nebo horších světelných podmínkách neobejdete
     

Příjemnými vlastnostmi jsou pro mě naopak:
 

  • napájení z AA baterií, které lze použít i jinak nebo v nouzi nahradit alkalickými 
     
  • podpora xD, SD, SDHC karet včetně mikroSD v adaptéru 
     
  • natáčení videa se zvukem (obstojná kvalita) 
     
  • detekce tváří, sekvenční snímání, elektronický hledáček
     

Co se týče mechaniky, fotoaparát je kvalitního zpracování - vše po cca roce používání drží pohromadě, nic nevrže. Krytka objektivu sice mírně větší vůli má, ale stále plní svou funkci. Blesk i objektiv vyjíždí spolehlivě.

S výběrem tohoto modelu jsem spokojený. Přesto jsem váhal, neboť v době nákupu šlo o výběhový model, který posléze nahradil S1500fd.