Fujitsu-Siemens Pocket LOOX 420

Pod tímto dlouhým a nicneříkajícím názvem se skrývá moje první PDA.

 

Pořídil jsem si jej před více než 5ti lety po dlouhém přemýšlení, čtení recenzí na internetu a rozhodování se. Do úvahy připadal LOOX 420, jeho “slabší bráška” LOOX 410 a Acer n10. S odstupem času myslím, že jsem se tehdy rozhodl správně. Ale hlavně jsem od té doby propadl kouzlu těchto malých kapesních pomocníků.

 

Jeho parametry byly na svou dobu už průměrné, leč skvěle sladěné:

 

  • procesor Intel PX255 taktovaný na 400MHz
  • 64 MB RAM
  • TFT display s rozlišením 320 x 240 px
  • bluetooth
  • WiFi
  • SDIO slot
  • Windows Mobile 2003SE

 

Po celou dobu, kdy jsem toto zařízení používal, sloužilo skvěle a mohl jsem se na něj kdykoli spolehnout. Vzpomínám na to tak trochu s nostalgií, poněvadž s jeho nástupci už to nebylo tak slavné. Snad jedinou nevýhodou bylo jeho nabíjení, řešené “jackem” v systémovém konektoru (jako například u Aceru). Důsledkem toho jsem mohl dobíjet pouze v jednom místě anebo s sebou neustále nosit jak napájecí adaptér, tak i synchronizační kablík. Oproti tomu jsou například zařízení od firmy HTC, mající pouze “standardizované” USB rozhraní, značně ve výhodě. Pak stačí mít u sebe pouze USBmini kablík za pár korun a kdekoli kde je PC nebo notebook, můžete PDA nabít.