GARMONT - Nova

Když už se mi za poslední rok rozpadly asi třetí tenisky (ne z vietnamské tržnice), rozhodl jsem se, že při koupi nových zainvestuji o něco víc peněz.

Potřeboval jsem boty spíše pevnější a voděodolnější než prodyšné se síťkami. Jelikož už se značkou Garmont zkušenosti mám, volba padla na jejich Novy. Tento typ je vyráběn ve dvou variantách: s GoreTEXem (Nova XCR) a bez něj, s rozdílem cca 1000 korun. Tolik peněz, kolik stojí membránové, se mi zase dávat nechtělo a taky trochu postrádám smysl “TEXu” v nízkých botách, tudíž jsem zvolil obyčejné. No, obyčejné - jsou celokožené (1,4mm Nubuk), což by mělo spolu s impregnací zajistit dostatečnou voděodolnost.

Boty jsou to pohodlné a po rozchození (v mém případě 3-4 dny) na ně nedám dopustit. Podrážka je firemní (Garmont) se samočistícími drážkami a opět zde platí, že na mokrých hladkých površích je třeba být opatrný. Zatím nejvíc klouzaly “zmoklé” tramvajové koleje, ale s těmi má problém asi většina bot. Nápis GARMONT na špicích je patrně pouze nažehlen a tak je již na začátku jasné, že dlouho nevydrží. Což se mi postupně potvrzuje. Celkové hodnotím Novy jako výborné boty, u kterých chci věřit, že konečně přes rok vydrží.

 

Zkušenosti po roce používání (20.11.2008):

Téměř každodenním (běžným) nošením těchto bot se neprojevila žádná destrukce, prasklý šev nebo více ochozená podrážka. Dokonce i nápis GARMONT stále drží. Mám pouze dvě připomínky: 1) boty mají slabinu ve voděodolnosti - boční spojení jazyka s obuví je nešťastně řešeno prodyšnou síťovinou, která vodě nestaví žádnou překážku a 2) je potřeba častěji prát tkaničky - používáním se zamastí a mají sklon k rozvazování.