Plotr Aritma A 0507

Konečně mám svůj plotr! Dost bylo kreslení DPS rukou! :o)

 

Těmito téměř proletářskými hesly jsem uvítal poštovní balík od (nyní již rewievera) Poníka. Bohužel se Česká pošta opět projevila a po rozbalení se ukázalo, že s plotrem během cesty zřejmě nebylo zacházeno v rukavičkách, jelikož měl prasklý plastový kryt. Bezva! Naštěstí, jak se potom ukázalo, to byla závada jediná.

 

Nyní jsem musel vyřešit kablík. Ten, co byl v krabici, neodpovídal na straně PC žádnému konektoru, a tak jsem prohledal internet - k čemu že to má být vlastně plotr připojen? Na stránkách Petra Simandla jsem zjistil, že k paralelnímu portu. Sáhl jsem tedy po již zbytečném kabelu Centronics k tiskárně a dle návodu z něj vyrobil potřebné propojení.

 

Spojím tedy zařízení s PC (VIA Epia M10000, procesor 1GHz), spustím test a … nic - v plotru jenom škublo. Už jsem začal pochybovat nad správným zapojením kablíku, když jsem si vzpomněl na školní dílny, kde jsme plotry provozovali na úžasných strojích s procesorem o frekvenci 33MHz (s Turbem 66MHz). Ha! Oprášil jsem tedy starý notebook Compaq Contura - 486 na 100MHz, připojil Aritmu, spustil test a …

FUNGUJE !

Trošku jsem jej namazal a nechal si vykreslit logo Artimy a raketoplán Columbia. Nádhera. Nicméně kvůli grafice jsem jej nepořizoval a tak mi ještě zbývá sehnat (nebo vyrobit) pero a nastavit Eagle tak, abych si mohl konečně nakreslit svůj první skoroprofesionální plošňák doma.