Termoska Tatonka Hot&Cold

Když jsem hledal vhodného kandidáta na mou (první) termosku, názory se v recenzích různily kus od kusu. Neznaje typ, který si pořídím, vyrazil jsem po obchodech a ptal na zkušenosti. Nejčastěji mi byly doporučovány termosky od firmy Tatonka, které mají hlavní uzávěr a přes něj ještě krytku (ze které lze pít) a tak díky dobré izolaci vydrží nápoj dlouho teplý / studený. Zároveň se jedná se "klasické závitové uzávěry" (žádný Click&Go) a tak by měla být zaručena i dlouhodobější vodotěsnost.
 

Asi týden po zakoupení půl litrové verze, vyšel v MF Dnes test, kterého se sice moje termoska nezúčastnila, ale rozhodně byl svými výsledky překvapující. Nicméně koupě Tatonky nelituji a bez problému ji používám téměř denně. Má skvělé izolační vlastnosti, díky kterým může být dokonce na krátkých výletech i na obtíž, že je nápoj "stále" horký. Hlavní uzávěr se skládá ze dvou dílů: závitové základny a víčka, které slouží zřejmě jako pojistka při tepelných dilatacích. Základna a víčko jsou do sebe pouze zacvaknuty a tak pokud tento díl umýváte, může se stát, že voda zateče dovnitř. Sestavu však lze s trochou opatrnosti rozebrat (například ostřím nože) a vnitřek vysušit.

 

Používáním termosky se postupně vnitřní stěny zanesou skvrnami od čaje nebo kávy. Při jejich odstraňování pak příchází v úvahu několik "lidových receptů", jak se jich zbavit. Doporučována je jedlá soda, kyselina citronová, kuchyňská sůl nebo ocet. Během času všechny tyto látky odzkouším a uvedu zde nejlepší postup.
 

EDIT 16.04.10: Vyzkoušel jsem snad vše (kromě strouhaných brambor) a nejlepší výsledky jsem dosáhl s tabletou do myčky zalitou po okraj vodou na 24 hodin, potom důkladně vypláchnout.

 

Termosku mohu doporučit těm, kterým vyloženě nevadí dvojité šroubovací otevírání. Pokud tento malý nedostatek přehlédnete, oceníte především dlouhou výdrž teploty nápoje. Nezapomeňte, že (jak už z názvu výrobku vyplývá) termoska je i pro studené nápoje, což oceníte třeba v těchto dnech.