GARMONT - Syncro GTX

Výběr správných bot je zásadním rozhodnutím, které ovlivní možnosti a schopnosti jejich uživatele. Obuv, ve které jsou nohy v suchu, která je pohodlná a cítíte se v ní jistě, je neocenitelným komfortem. Zejména narazíte-li na napřízeň počasí či překážku v terénu.

 

Po hodinách strávených na internetu čtením diskuzí a recenzí jsem si stanovil základní požadavky na mé nové boty:

  • - celoroční
  • - kotníčkové, celokožené
  • - terén B/C
  • - vzhled i na nošení ve městě jako zimní boty
  • - cena do 4000,-

 

Jak jsem později zjistil, celokožené boty se pohybují až od cca 5000,- a tak nastal čas na kompromis. Syncro GTX jsou kožené (2,2mm Nubuk) vyjma jazyka, který tvoří textil s Gore-TEXem. Goretexová membrána je přítomna v celé botě, což jsem nepožadoval (jelikož se stejně po cca 2 letech na exponovaných místech začnou dělat trhliny a přestane tak být funkční), ale když už tam je…

O botách Garmont se říká, že jsou velmi pohodlné. Nemám zkušenost s jinými značkami, ale mohu říct, že při zkoušení mi žádné jiné boty nepadly tak, jako tyto. Kromě prvních asi dvou týdnů, jsem si s nimi při rozcházení prožil krušné chvíle (bolesti v okolí kotníků a nártu) se nosí opravdu skvěle a doposud jsem neměl ani jeden puchýř. Nutno poznamenat, že do nich na delší trasy nosím silnější ponožky MOIRA Trek.

Velké obavy jsem měl z podrážky Vibram - na internetu totiž kolují zprávy o tom, že boty jí vybavené více kloužou. Je to však dáno tvrdostí gumy a tím i její odolností. Je jasné, že měkčí guma má vyšší přilnavost avšak menší výdrž. Ale zpátky k botám - je třeba být obezřetný při mokru (obzvlášt mokré kořeny stromů kloužou), za sucha je podrážka k zemi jako přibitá.

Celkově hodnotím Syncra GTX jako výborné boty, které plní vše, co jsem od nich očekával. Zatím jedinou nectností je absence pogumovaných špiček, které se začínají okopávat o kameny. Zde už je však na zvážení, jestli jsem neměl zvolit spíše boty do terénu C.