Voltcraft BC-300

 

Po této nabíječce jsem pokukoval už delší dobu, především z důvodu odděleného (procesorem řízeného) nabíjení čtveřice článků AA nebo AAA. Dosud jsem používal obyčejnou "blistrovou" nabíječku Energizer Audio Charger, která ale dovolila nabíjet pouze 2 články a to klasickým nešetrným způsobem (pouze podle času). Jelikož většina mnou používaných přístrojů (foťák, čelovka, nouzový zdroj) je napájena třemi až čtyřmi bateriemi, hodí se velmi nabíjet je naráz.

 

Po vložení baterií nabíječka tyto diagnostikuje a začne nabíjet, přičemž se na příslušném displayi zobrazuje střídavě napěťová úroveň a procento nabití. Jakmile je baterie nabitá, udržuje se v tomto stavu a pokud ji nevyjmete do 18 hodin, dojde k odpojení.

Vlastnosti BC-300 jsou:

 

  • vypínání Minus-Delta-U
  • LCD displej pro zobrazení postupu nabíjení (v 5 % krocích) a indikací nabíjecího napětí
  • bezpečnostní vypínání časovačem
  • maximální nabíjecí proud na šachtu: 300 mA
  • typická doba nabíjení akumulátoru 2000 mAh: 420 min
  • provozní napětí: 230 V/50 Hz
  • rozměry: 66 x 123.8 x 25 mm
  • hmotnost: 70 g

 

Napájení ze sítě je přes trafo s výstupem 12V/300mA (což mi připadá docela poddimenzované) a power-jackem 3 mm. Nicméně tato skutečnost je dobrým základem ke stavbě redukce pro nabíjení v autě.

 

Pokud vyžadujete od nabíječky vybíjení baterií a testování kapacity, budete muset sáhnout po vyšší verzi BC-500. Mně ale tato pro moje účely dostačuje (vybít baterie umí i můj foťák). Příznivým faktorem ke koupi tohoto přístroje je cena - jde jej pořídit do 400 Kč. Drobnou nevýhodou je konstrukce pro nabíjení AAA baterií (řešeno klínovitým zapřením baterie do výstupků). Pro zájemce tu mám i návod k použití: Nabíječka BC-300.pdf (281,2 kB).