XDA Orbit

XDA Orbit je mé v pořadí druhé zařízení od firmy HTC a taktéž druhé s integrovaným GSM modulem. Zakoupil jsem si jej před více než dvěma lety coby náhradu nepříliš osvědčené kombinace Aceru n311, Nokie 6230i a bluetooth GPS modulu. Tři různá zařízení s sebou přinášela troje různé problémy (nabíjení, chyby, těžkopádná obsluha atd.)

 

Poněvadž jsem zastáncem integrace a zmenšování, sáhl jsem po tehdy nadějném a vizuálně hezkém komunikátoru XDA Orbit (neboli HTC Cruise, Artemis 3300...). Před koupí jsem sice váhal, neboť mé zkušenosti s předchozím modelem nebyly vekrze kladné, ale obtíže s používáním výše uvedených zařízení nakonec překonaly mé obavy. Samozřejmě jsem ještě čekal na výsledky recenze serveru ce4you.cz.

 

Orbit má tyto parametry:

  • procesor TI OMAP taktovaný na 200MHz
  • 128MB FlashROM a 64MB RAM
  • TFT display s rozlišením 320 x 240 px
  • telefon 900/1800/1900 MHz
  • bluetooth
  • WiFi
  • GPS Sirf III
  • fotoaparát 2 Mpx
  • FM rádio s RDS
  • microSD slot 
  • Windows Mobile 5 Phone Edition

 

Musím uvést, že se firma HTC oproti modelu MDA Compact o hodně zlepšila a mě moje tehdy nové zařízení mile překvapilo. Strach ze "šnečí rychlosti" procesoru OMAP byl hnedle zažehnán a tak používám tento komunikátor v téměř úplné spokojenosti dodnes. Občasná nestabilita byla téměř vždy spojena s instalací nějaké aplikace, ale to všichni známe z klasického počítače - čím více instalujeme, tím dříve přeinstalováváme.

 

Docela závažnou chybu jsem s tímto zařízením dělal v nabíjení, repektive připojení k PC. Jak známo, většina komunikátorů se při synchronizaci zároveň dobíjí. A pokud synchronizujete při různých úrovních nabití baterie, zkracujete životnost baterie. V mém případě to při průměrném nasazení baterie 4-5 let znamenalo likvidaci po cca polovině této doby. Zařízení se s takto zdegradovaným zdrojem energie samovolně restartovalo, zpočátku za běhu, posléze i při startování systému. Existuje však řešení a to zásah do registrů pro vypnutí USB nabíjení: změnte hodnotu HKLM\Drivers\BuiltIn\Usbfndrv\EnableUsbCharging na nulu (pozor, nemusí fungovat ve všech zařízeních).

 

Jak jsem již napsal, jsem s tímto komunikátorem spokojen. V kontextu dnešní doby by se hodilo rychlejší zpracování dat (zejména v navigaci), větší paměť či menší rozměry, ale dá se tím žít. Malou výtku - nevýtku bych měl k zaoblenému designu, který rád klouže z ruky. Vybavíte-li jej však šňůrkou na klíče, většinu pádů se vám podaří eliminovat.