Garmont Pordoi Nubuck GTX

souhrnném článku o vybavení jsem s láskou vzpomínal na své první Garmonty Syncro GTX. Po rozchození to byly opravdu velmi pohodlné boty, se kterými byla radost chodit. Bohužel nic netrvá věčně a proto jsem po letech musel koupit nové. Na botech odešla podrážka a od kamenů byly poničené špičky. Nicméně kůže byla jakžtakž v pořádku a ukazuje na kvalitní zpracování (a dobrou údržbu :o).

Kvůli okopanými špicím jsem chtěl jako další turistické boty nějaké s pogumovanou přední částí. Zvolil jsem produkt stejné značky - Dakota Lite GTX. Bohužel tyto boty jsem nedokázal rozchodit ani za dvě sezóny a to i v poměrně náročném terénu. Pokaždé jsem měl zničené nohy a bědoval - až jsem se donutil k prodeji Dakot jinému majiteli. Ten je s botami spokojený a já vlastně taky - protože jsem objevil Pordoi Nubuck GTX:

   

Tyto botky, na první pohled i podobné původním Syncro GTX, jsou taky stejně pohodlné. Po velmi krátkém rozchození (víceméně bez problémů, jen lehké otlaky) jsou to opět boty, se kterými se nebojím o své nohy a ani o sebe - v terénu drží jako přibité. Řekl bych i lépe než Syncra.

Parametry a vlastnosti:

  • turistická bota z řady HIKING značky GARMONT
  • 2mm olejovaná nubuková kůže
  • textilní jazyk a vrchní lem (pro větší prodyšnost a menší hmotnost)
  • vnitřní podšívka GORE-TEX Performance Comfort
  • zavazování má 4 páry kovových oček, nad kotníkem pak 2 páry kovových zavazovacích háčků
  • mezipodešev je z materiálu EVA, který absorbuje a tlumí nárazy
  • podrážku tvoří platforma Vibram Winkler z velice přilnavé směsi MEGAGRIP zajišťující neklouzavost a stabilitu
  • hmotnost 1240g (pár ve velikosti 8UK)

Prvky střihu vychází z osvědčené platformy GARMONT Anatomically Directed Design (ADD) která zohledňuje anatomická specifika lidské nohy: rozšířený prostor pro prsty, různá výška okrajů bot i polstrování hlezenních kloubů (vnější a vnitřní jsou jinak vysoko), či „nakřivo“ našitý jazyk s asymetrickým polstrováním eliminující jeho sjíždění do strany. Taktéž šněrování je z horního pohledu „šejdrem“, protože je zohledněn směr tahu s ideálním sklonem k noze.

Boty jsem kupoval letos a tak je ještě poměrně brzy na nějaké finální verdikty, ale zatím jsem velmi spokojen. Doporučuji každému, komu kdo má rád užší "garmontí" střih. Za nějaký čas sem připíšu jak na tom jsme - boty a já :o).